Odpowiedzi do pytań dot. przetargu na zakup oleju napędowego
Kolno dn. 16.11.2020 r.
ZOPO.271.2.2020.STS
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Kolnie udziela odpowiedzi na zadane pytania dot. Przetargu nieograniczonego na dostawę oleju napędowego do pojazdów samochodowych Gminy Kolno a będących w dyspozycji Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Kolnie.
Nr referencyjny ZOPO.271.1.2020.STS.
Pytanie 1. Czy Zamawiający zaakceptuje procedurę odbioru paliwa bezgotówkowego tankowania paliwa za pomocą kart flotowych oraz doda stosowny zapis w Umowie? Pytanie dotyczy przedmiotu umowy i związane jest głównie z zapisami § 1 ust.1 i 3 projektu umowy.
Wykonawca umożliwi Zamawiającemu korzystanie z kart mikroprocesorowych, które pozwalają na dokonywanie bezgotówkowych zakupów paliw i usług w sieci stacji paliw PKN ORLEN S.A. To propozycja dla klientów, którzy chcą mieć prosty w obsłudze, przyjazny i przynoszący korzyści ekonomiczne system tankowania paliw i podstawowej obsługi drogowej samochodów. Posiadacze kart flotowych łatwiej i szybciej organizują, a także rozliczają działalność logistyczną swoich firm.
Karta Flotowa. wyposażona jest w mikroprocesor, który umożliwia:
kontrolowanie częstotliwości wizyt na stacjach paliwowych Koncernu,
monitorowanie wartości zakupionego paliwa oraz innych towarów i usług,
sprawdzanie stanu licznika kilometrów,
elektroniczne zapisywanie informacji, np. o koncie do zaksięgowania transakcji,
otrzymanie danych o transakcjach bezgotówkowych w postaci raportu lub pliku e-mail.
Wszystkie Karty Flotowe są zabezpieczone poufnym kodem identyfikacyjnym PIN, który znany jest jedynie ich użytkownikom i spełniają bankowe standardy zabezpieczeń. Wykonawca oferuje dwa rodzaje Kart Flotowych:
kartę typu „K” – wystawianą imiennie na kierowcę
kartę typu „S” – wystawianą na numer rejestracyjny pojazdu
Dla każdej karty Klient może określić - według własnych potrzeb - limity:
ilości zakupionych paliw (limit dzienny, miesięczny wyrażony w litrach)
wartości zakupionych produktów i usług (limit dzienny, miesięczny wyrażony w pln)
Na życzenie Klienta istnieje możliwość uruchomienia opcji obligującej użytkownika karty (kierowcę) do podawania przy każdym tankowaniu stanu licznika kilometrów lub numeru konta do księgowania transakcji.
Wykonawca po podpisaniu umowy udostępnia portal flotowy - interaktywny system, za pośrednictwem którego, przy indywidualnym przekazaniu loginu i hasła Zamawiający zarządza taborem samochodowym.
Odpowiedź: Zamawiający nie zaakceptuje procedury odbioru paliwa bezgotówkowego tankowania paliwa za pomocą kart flotowych.
Pytanie 2. Czy Zamawiający zaakceptuje taryfikator opłat za wydanie kart i doda stosowny zapis do § 1 umowy?
* 0 zł netto za kartę nową,
* 10 zł netto za kartę wymienną (na skutek zagubienia, kradzieży, zmiany dotychczasowych danych etc.)
Odpowiedź: Zamawiający nie zaakceptuje taryfikatorów opłat za wydanie kart i nie zmieni zapisu w § 1 umowy.
Pytanie 3. W odniesieniu do zapisów SIWZ i projektu umowy (§ 1 ust. 2), informujemy, że Wykonawca daje możliwość tankowania paliwa na wszystkich swoich stacjach, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych. Czy Zamawiający może zaakceptować taką sytuację, że w przypadku ewentualnej modernizacji lub wyłączenia ze sprzedaży danej stacji, Zamawiający dokonywać będzie transakcji na innej stacji paliw Wykonawcy położonej najbliżej siedziby stacji wyłącznej lub modernizowanej (w okresie realizacji umowy może zaistnieć taka ewentualność)?
Odpowiedź: Na innej stacji tak na terenie miasta Kolno.
Pytanie 4. Czy Zamawiający wyraża zgodę na odstąpienie od wymogu podania podpisu kierowcy, zawartego w § 1 ust. 4 tiret 4 ?
W przypadku bezgotówkowego zakupu paliw przy użyciu kart paliwowych potwierdzeniem dokonania transakcji jest wydruk z terminala, tj. dowód wydania, który zawiera: adres stacji paliw, numer karty, na którą dokonywana była transakcja, numer rejestracyjny samochodu, kwota do zapłaty, ilość wydanego paliwa, wartość wydanego paliwa, data i godzina transakcji.
Dodatkowo informuję, iż dowody wydania (wydruki z terminala) nie zawierają imienia i nazwiska upoważnionej osoby dokonującej transakcji (a numer karty) i nie są podpisywane przez pracowników Zamawiającego, ani przez pracowników stacji paliw Wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza możliwości odstąpienia od zapisu w § 1 ust. 4 tiret 4.
Pytanie 5. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu § 6 wskazując odpowiednio ust.1 i 2 uwzględniając w ust. 1 poniższą propozycję:
„Sprzedaż paliw odbywać się będzie po cenach obowiązujących na danej stacji paliw Wykonawcy w momencie realizacji transakcji, przy uwzględnieniu stałego opustu w wysokości … % na paliwa (od ceny brutto).
Opust w tej wysokości naliczany będzie na każdej fakturze VAT wystawionej za okres rozliczeniowy dla Zamawiającego.” ?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu w § 6.
Pytanie 6. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość usunięcia zwrotu „marżę” z zapisu par 6 ust. 1 i par 7 ust. 5 projektu umowy, kiedy Wykonawca stosuje upust
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu w § 6 ust. 1 i § 7 ust. 5.
Pytanie 7. Czy Zamawiający doda w par 7 ust. 1 następujący zapis: " Za datę zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy "?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu w par 7 ust. 1.
Pytanie 8. Czy istnieje możliwość zmiany w umowie w § 7 ust. 2 terminu płatności tak, aby wynosił 21 dni od daty wystawienia faktury?
W celu usprawnienia procesu otrzymywania faktur VAT, Wykonawca daje możliwość przekazywania Zamawiającemu faktury VAT wystawianej w formie elektronicznej, tzw. e-faktura. E-faktura posiada taką samą wartość prawną jak faktura w formie papierowej, zawiera dokładnie takie same dane, zastępuje tradycyjny dokument w wersji papierowej i oczywiście skraca czas oczekiwania.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 7 ust. 2.
Pytanie 9. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w § 8 ust. 3 projektu umowy, dodając do stwierdzenia „kontrolnych badań laboratoryjnych” na końcu zwrotu, proponowany zapis: „przez niezależne, wybrane przez Strony, akredytowane laboratorium” ?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 8 ust. 3.
Pytanie 10. Czy Zamawiający wyraża zgodę na dodanie na końcu zapisu w § 8 ust. 3 projektu umowy zwrotu: „po pozytywnie rozstrzygniętym postępowaniu reklamacyjnym”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 8 ust. 3.
Pytanie 11. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w § 8 ust. 4 projektu umowy na proponowany: „Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadami fizycznymi sprzedanego paliwa. W celu naprawienia ewentualnych szkód Wykonawca, po pisemnym zawiadomieniu przez Zamawiającego o podejrzeniu złej jakości paliwa, przeprowadzi postępowanie reklamacyjne. W terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji Wykonawcy wyda decyzję o uznaniu lub odrzuceniu zgłoszonej reklamacji. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga zebrania dodatkowych informacji, w szczególności uzyskania od Zamawiającego lub Operatora stacji paliw, Wykonawca rozpatrzy reklamacje w terminie 14 dni od dnia uzyskania tych informacji. W przypadku uznania roszczenia Zamawiającego Wykonawca naprawi szkodę. Zakończenie postępowania reklamacyjnego u Wykonawcy nie zamyka postępowania na drodze sądowej.”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 8 ust. 4.
Pytanie 12. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w § 9 w ten sposób, aby kary umowne były naliczane od niezrealizowanej części wartości umowy, której dotyczy odstąpienie?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 9.
Pytanie 13. Czy Zamawiający wyraża zgodę aby w § 9 projektu umowy dodać kolejny ustęp o następującej treści: "Niezależnie od sposobu rozliczenia kar umownych, Strona występująca z żądaniem zapłaty kary umownej wystawi na rzecz drugiej Strony notę księgową (obciążeniową) na kwotę należnych kar umownych."?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 9.
Pytanie 14. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zaakceptowania regulaminu Wykonawcy dotyczącego warunków wydania i używania kart paliwowych w zakresie niesprzecznym z postanowieniami SIWZ i projektem umowy?
Odpowiedź: Zamawiający nie akceptuje regulaminu dot. Warunków sprzedaży i używania kart paliwowych.
Podpis na oryginale
Dyrektor
Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych
w Kolnie
mgr Stanisław Szymańczyk
Metryka strony